Sportfogadás Suli

Mit tehetünk, ha úgy érezzük, tévedett velünk szemben egy fogadóiroda?

megosztom

Nem gyakran előforduló esetekről fogunk most írni, azonban mivel a fogadóirodáknál is emberek dolgoznak, így hibázhatnak. Lássuk, milyen lépésekkel tudjuk érvényre juttatni igazunkat, illetve hogyan érdemes megtenni ezt!

Az internetes sportfogadásnak - legyünk őszinték - megvannak a hátrányai is a megszámlálhatatlanul sok előnye mellett. Több nehézséggel, problémával kell megküzdeni, mint ha csak bemegy az ember a lottózóba, és felad egy szelvényt. A fogadási kínálat, az élő fogadások és a bónuszok azonban mindenért kárpótolnak minket. Megéri-e bosszankodni néha egy-egy ügyintéző hibáján, és esetleg várni a pénzünkre picit többet, mint a tippmix esetében? Természetesen igen!

Nyilván mindenkinek ismerősek lesznek az alábbi példák, amelyekkel gyakran találkozhatunk egy-egy fogadás megtétele után. Talán a leggyakoribb három olyan esetet igyekeztünk leírni, amelyek bosszúságot okoztak már szinte minden fogadó életében.

Példák

1: Megtettem egy fogadást, aminek már több mint 24 órája vége van. A tippem bejött, azonban a szelvényem státusza még mindig "függőben". Mit csináljak ekkor?

2: A Magyarország-Andorra mérkőzés előtt észrevettem, hogy az egyik iroda 10-szeres szorzót kínál a magyarok győzelmére. Fogadtam is rá szép összeggel, de annak ellenére, hogy bejött a magyar-győzelem, az iroda törölte a fogadásomat, és csak a tétet adta vissza. A többi irodánál 1.10 körül volt a mieink győzelme. Miért törölték a fogadást?

3: Megfogadtam, hogy a Portugália-Albánia mérkőzésen az albánok lövik az első gólt, és hiába jött be a tipp, a fogadóiroda vesztesként könyvelte el a fogadásomat. Kihez forduljak?

Megelőzés

Ha biztosak akarunk lenni benne, hogy problémánkat korrektül kezelik, először is nagyon fontos a fogadóiroda kiválasztása. A hatharom.com oldalán reklámozott összes ilyen oldal megbízható, elismert, és bátran ajánljuk. Azonban napról napra jelennek meg új irodák, illetve minden régit sem ismerhetünk, főleg, ha újak vagyunk még a sportfogadásban. A legfontosabb tanácsunk az iroda kiválasztásánál, hogy csak olyanhoz regisztráljunk, illetve fizessünk be, amely portálnál meggyőződtünk annak hitelességéről és korrektségéről. Ehhez használjunk különböző fórumokat, fogadóiroda-minősítő oldalakat és természetesen a fogadótársak véleményét. Ha ilyen irodával kezdünk, biztosak lehetünk benne, hogy ők a szabályzatuk szerint fognak eljárni minden esetben. Vagy pedig ha hibáznak, korrekt módon kijavítják azt, esetleg még kárpótolnak is minket a kellemetlenségekért.

Amennyiben megtaláltuk, hol szeretnénk fogadni, ne sajnáljuk az időt attól, hogy elolvassuk az irodák szabályzatát. Itt derülhet ki számunkra, hogy például számolnak-e fel költséget kifizetésnél, tiltja-e az iroda, hogy több családtag azonos számítógépről, lakcímről regisztráljon, no és persze a különböző sportágak specifikus szabályait is megismerhetjük, ami nagyon fontos egy fogadásnál.

 

Ha nem vagyunk biztosak valamiben a fogadás megtétele előtt

Nem túl gyakori hiba, de előfordul, hogy egy odds hibásan van megállapítva. Ezek kivédésre a szabályzatokban van egy úgynevezett "emberi hiba" kikötés, amely esetén a fogadóiroda jogában áll akár még utólag is érvényteleníteni a fogadást, ha az nyilvánvalóan hibás szorzókkal került megfogadásra. Ez ellen kár is tiltakozni, regisztrálásnál elfogadtuk ezt a megkötést.

Második példánknál láthattuk, elrontott, felcserélt oddsok előfordulhatnak mindenhol. Ha azonban mi kötjük az ebet a karóhoz, és hisszük, hogy Magyarország oddsa 10-szeres kellene legyen Andorrával szemben, hasonlítsuk össze a többi iroda szorzóival. Az irodák közötti eltérés egy kisebb odds esetében maximum 10-15%, míg nagyobb szorzóknál ez lehet akár 40-50% is. Nagyon magasaknál pedig még sokszorosa is.

Horvátország-Málta mérkőzés szorzói (2014.09.09)
Fogadóiroda 1 X 2
    1.05 17.00 67.00
    1.06 20.00 71.00
    1.05 12.00 25.00
    1.04 17.00 76.00
    1.05 12.00 26.00
    1.04 11.00 41.00
    1.05 16.50 66.00
    1.05 12.00 50.00
    1.05 15.00 30.00
Eltérés a legnagyobb és legkisebb odds között 2% 82% 304%

Ha a fenti számoknál nagyobb eltérést tapasztalunk (például a Magyarország-Andorra példánál), akkor nem feltétlenül éri meg fogadni a nyilvánvalóan hibás szorzóra. Ugyan vonzónak tűnhet a dolog, de az irodák nem kultiválják ezeket a "csalási kísérleteket", és amellett hogy törlik a fogadást, előszeretettel kezdik el korlátozni a fogadási limitet, vagy akár el is búcsúznak a felhasználótól. Ez bármennyire is durván hangzik, érthető, hiszen mi sem szeretnénk olyan ügyfelekkel üzletelni, akik folyamatosan csak a kiskapukat keresik, és át akarnak verni minket.

Ha látjuk, hogy egy odds gyanúsan magas, vélhetően elrontott, jelezzük azt az ügyfélszolgálatnak. A korrektebb irodáknál ezt ingyen fogadásokkal hálálják meg. Ha nem nyilvánvaló a hiba, csak irreálisan magas az odds, akkor biztosítsuk be magunkat, azaz kérjünk megerősítést, hogy minden rendben a szorzóval.

Ha az iroda egy alkalmazottja megerősít minket, hogy valós és reális a szorzó, onnantól kezdve jelentősen nő az esélyünk, hogy a fogadást végül érvényesnek könyvelje el az oldal, még akkor is, ha az ügyfélszolgálatos tévedett. Ez a megerősítés ugyanis bizonyítja az iroda irányába a mi jóhiszeműségünket. A leghatékonyabb megoldás a megerősítésre, ha live chaten beszélünk az irodával, esetleg felhívjuk őket telefonon. Az irodák minden beszélgetést rögzítenek, így erre tudunk hivatkozni később, illetve a chatünk logját ki tudjuk menteni.

Természetesen ilyenkor is előfordulhat, hogy a fogadást törlik, majd a "bizonyítékok" bemutatása után is kötik az ebet a karóhoz, ilyenkor forduljunk az iroda supervisorához, aki magasabb szinten áll, mint a sima ügyfélszolgálatosok. Hangsúlyosan ez a megoldás is csak növeli az esélyeket, hogy egy félig téves oddsra tett fogadásunk érvényes legyen - de a jóhiszeműségünket mindenképpen igazolja az iroda felé, így nem kell attól tartanunk, hogy tisztességtelen ügyfélnek könyvelnek el minket.

Ha úgy érezzük, tévesen került egy fogadás megállapításra, vagy túl sokáig marad függőben

Ritkán, de előfordulhat, hogy az irodák egy megtett fogadás eredményét rosszul könyvelik el, tehát vagy a nyertes tippünket vesztesnek, vagy fordítva. Itt persze sokat számít az is, hogy melyik oldalon állunk, mert nyilván ösztönből máshogy reagálnánk a két esetre.

- Ha egy nyertes fogadást vesztesnek könyveltek el: Ez az egyszerűbb eset. Ilyenkor első lépésben ellenőrizzük a sportágra vonatkozó speciális szabályokat, hogy tényleg nyertünk-e. Gyakran előforduló hiba, hogy elnézzük az olyan fogadásokat, amiknél a hosszabbítás beleszámít vagy pedig éppen nem. Ezt követően ellenőrizzük le az eredményt legalább két oldalon, ezekre pedig a hivatalos weboldalakat javasoljuk. Például NFL-meccs esetében www.nfl.com, NBA-nél www.nba.com satöbbi. Több iroda fel is tünteti szabályzatában, hogy melyik oldalt tekinti hivatalosnak az eredmény megállapításához. Ha teljes mértékben meggyőződtünk igazunkról, válasszuk ismét a live chatet vagy a telefonos ügyfélszolgálatot és küldjünk print screent - vagy linket - az eredményről. Az irodák rövid időn belül korrigálják általában a hibájukat. Ugyanez a dolgunk, ha a fogadásunknak rég vége már, mégsem írták jóvá a nyereményt.

 - Ha egy vesztes fogadást nyertesnek könyvelnek el: "Ingyen pénz, haha" - kiáltunk fel első örömünkben, de ne tegyük. 10-ből 9 fogadó ilyenkor azonnal kifizetést kérne, hogy mindenképpen megkapja a pénzét, de ezt mi nem javasoljuk. Megtörténhet, hogy még ekkor sem veszi észre az iroda, hogy hibázott, és kifizetik a pénzt, ami meg is érkezik, ám a számlánk ezután mínuszba fog kerülni. Amint az iroda észreveszi, hogy jogtalan pénzhez jutottunk, a nyereményünket negatívban ráterheli a számlánkra, így az újbóli befizetés esetén az iroda automatikusan ezt egyenlíti ki először. Sajnos ritkán előfordulhat, hogy nyertünk, kifizetést kértünk, és miután ez megtörtént, utána módosította az iroda vesztesre a fogadást, és terhelte meg az egyenlegünket. Ekkor azt javasolnánk (ha tényleg egyedi esetről van szó, és jóhiszeműen jártunk el), hogy jelezzük az iroda felé azt, hogy mivel mi jóhiszeműen jártunk el, fontolják meg, hogy méltányosságból eltekintenek az egyenleg negatívba terhelésétől (vagy esetleg csökkentik ennek mértékét).

Tanácsok

- Ha egy eredményt semmilyen oldalon nem találunk, használjuk más fogadóirodák Results, azaz Eredmények menüpontját, hátha itt fellelhető.

- Az ügyfélszolgálatosok is ugyanolyan emberek mint mi. Nekünk is jólesik a tisztességes hozzáállás, az őszinteség, az udvarias magatartás. Legyünk türelmesek és korrektek, ne legyünk tiszteletlenek, azzal soha nem érünk el eredményt. Fenyegetőzni is felesleges - sőt, egyenesen az ellenkező eredményt érhetjük el vele.

- Ha az ügyfélszolgálat nem segít, vagy nem fogadja el az álláspontunkat, kérjük meg, hogy nézze át egy másik ember (tapasztaltabb, senior member) az ügyet a support részéről. Ha ez sem hoz eredményt, kérjük meg őket, hogy továbbítsák egy supervisor/manager részére üzenetünket, és próbáljunk meg egy korábbinál alaposabb indoklást szolgáltatni. Fontos: nem kell mindenért a managerhez rohangálni, ha igazunk van és alátámasztjuk, a legtöbb esetben egy sima ügyfélszolgálatos is megoldja.

- Ha olyan eset fordul elő, hogy biztosak vagyunk igazunkban, kellő bizonyítékkal alá is támasztottuk, de az iroda még így sem hajlandó a korrekcióra (ez a megbízható irodák esetében szinte kizárt), akkor tanulmányozzuk az iroda oldalát, hogy milyen felügyeleti szervvel állnak kapcsolatban. Ez leggyakrabban az IBAS (Independent Betting Adjudication Service) szokott lenni. Ha nincs más megoldás, forduljunk ehhez a felügyeleti szervhez, de ez tényleg csak a legvégső megoldás legyen, ha már minden kötél szakad. És ekkor készüljünk is fel rá, hogy több hónap lesz, mire eredmény születik az ügyünkben.

megosztom